Dovolená odpovídající ceně!


Pokud jste i vy zažili dovolenou, na které nebylo vše tak, jak mělo být a jak bylo slíbeno a vámi zaplaceno, měli byste se určitě bránit. Ne každému se chce se kvůli dovolené zlobit i dál, ale pakliže opravdu hodně věcí nebylo podle plánu, je dobré toto řešit.
Ještě před tím, než pojedete na dovolenou, byste měli vědět, že pokud není něco v pořádku, je potřeba to řádně dokumentovat a schraňovat si důkazy!
santorini řecko.jpg
Pokud jste totiž na dovolené a na místě chyby neřešíte a žádným způsobem si je nebudete evidovat, těžko se dovoláte svých práv. Některé reklamace se totiž vlečou několik týdnů a některé mohou skončit opravdu až u soudu.
Na internetu se nyní objevil případ, kdy pro rodinu zakoupil zákazník zájezd na Krétu v hodnotě přes 38.000,- Kč do čtyř hvězdičkového hotelu all-inclusive. V rámci dojednání zájezdu dotyčný podepsal smlouvu a předem uhradil polovinu ceny. Bohužel ve smlouvě nebyly uvedeny přesné názvy apartmánů, nicméně byl klient ujištěn, že se jedná o formální záležitost a vše platí podle nabídky, kterou předložili.
Klienti se po příjezdu nestačili divit tomu, co se dělo. Apartmány samozřejmě nebyly podle sjednaného podkladu a ke čtyř hvězdičkovému zázemí měly hodně daleko. Daleko tedy byly i od hotelu, ke kterému původně měly patřit. Protože šlo o rodinnou dovolenou s dětmi, byl problém i na jídlo do hotelu vůbec dojít. Bohužel je na místě delegátka informovala, že vše je tak, jak bylo od CK požadováno a přestěhování možné nebylo.
Oproti slíbenému se nedalo v apartmánech větrat, jediné okno bylo vylomené z pantů, děti spali na postelích s roztrhaným prostěradlem, místo výhledu na moře byl výhled na skládku a staveniště a nefungovala ani úklidová služby.
Rodině nezbývalo, než zakoupit nejen prostředky na úklid a uklízet si sami, ale také všechno řádně dokumentovat.
hromada šrotu.jpg
Průběh reklamace
Po příjezdu samozřejmě klient reklamoval všechno, co se přihodilo. Cestovní kancelář, jak se dalo očekávat reklamaci zamítla s tím, že všechno, co bylo, bylo v pořádku a se změnou apartmánů souhlasil.
Právní zástupce
Protože zážitek z dovolené a přístup cestovní kanceláře k řešení situace nebyl adekvátní, obrátil se zákazník na právního zástupce. Ten vyzval cestovku k vrácení částky ve výši jedné třetiny z celkové částky zaplacené za zájezd. Samozřejmě bez reakce. Tím se přesunul případ k soudu.
Výsledek soudního řízení
Klient zastoupený právníkem tedy získal od soudu nárok na odškodnění a muselo mu být vyplaceno dokonce více, protože mu byly přiznány i úroky z prodlení a právníkovi tedy musely být uhrazeny náklady soudního řízení.